Fotograf – Profesionist – Fotografii – Profesionale – Comerciale – Fotografie de Produs
Definitii:
Fotograf – persoana care capteaza imagini cu diverse dispozitive foto sau pe scurt fotografiaza.
Fotograf amator – persoana care foloseste ocazional o camera foto, fara a detine experienta si cunostinte tehnice referitoare la: diafragma, timp de expunere, lumina, sensibilitate, compozitie s.a.
Fotograf amator pasionat – cunoaste si foloseste termenii tehnici de baza ai fotografiei, dar nu detine cunostinte tehnice avansate, experienta, dotarea minima cu echipamente, aparate, dispozitive, lumini s.a.
Fotograf profesionist – a depasit statutul de fotograf amator (hobby / pasiune), exercita profesiunea de fotograf, este pasionat de munca sa, utilizeaza aparate, echipamente si dispozitive foto profesionale, cat si cunostinte tehnice avansate, care impreuna cu experienta dobandita, va obtine fotografii profesionale care pot fi vandute in scopuri comerciale.
Fotografia comerciala – este o parte a fotografiei profesionale, in aceasta categorie intrand si fotografia de produs.
Fotografia de produs – realizata de un fotograf profesionist, trebuie sa prezinte produsul (obiect, serviciu, persoana) astfel incat cel care priveste fotografia produsului sa isi doreasca sa cumpere produsul sau serviciul prezentat. Pe scurt: fotografia de produs trebuie sa promoveze si sa vanda produsul, ajutand afacerile sa creasca vanzarile!
Fotografiile de produs sunt prezente peste tot in jurul nostru: website-uri, magazine on-line, reviste, cataloage, brosuri, pliante, afise, reclame, promotii…, unele au calitate foarte buna, altele sunt fotografii copiate, insa privind la multitudinea de fotografii, realizam ca unele au cateva avantaje, care corect evidentiate si folosite, pot conduce catre un impact vizual maxim asupra potentialului cumparator. Mai jos gasiti cateva detalii referitoare la fotografia de produs, pe care proprietarii de afaceri trebuie sa le cunoasca:
– Prezentati clientului dumneavoastra o fotografie de produs originala (pe care nu a mai vazut-o in alte locuri), clara, curata, eventual mai multe fotografii din unghiuri diferite si care sa evidentieze punctele forte ale produsului (ex: fotografie produse electrocasnice ).
– Nu toti clientii au aceleasi gusturi! Nu limitati decizia de cumparare prin afisarea produsului intr-o singura culoare sau model. Fotografia de produs prezentata in mai multe culori si mai multe modele, va satisface un numar mult mai mare de clienti, va mentine interesul mai mult timp in fata imaginii prezentate si va ajuta clientul sa faca alegerea dorita.
– Oferiti clientului virtual o experienta cat mai apropiata de cea cand se afla in fata produsului fizic. Prezentarea produsului cu fotografii de inalta calitate, din minim 3 unghiuri, ofera incredere potentialului client, primind informatia clara pe care o cauta si de care are nevoie (materiale, finisaje, marcare, eticheta) si va convinge clientul ca va cumpara ce isi doreste. Nu se poate imagina o decizie de cumparare fara o imagine a produsului. O fotografie de calitate scurteaza timpul de decizie al cumparatorului si ce este mai important, cumpara de la dumneavoastra, pentru ca fotografia de produs prezentata este bine realizata si a inspirat incredere atat pentru produs cat si pentru vanzator.
– Fotografiile de produs de calitate, bine realizate (alegand cel mai bun unghi, pozitie, lumina ) si ingenios regizate, vor convinge clientii ca isi doresc sa cumpere produsul, vanzatorul va obtine mai multe comenzi, recomandari, aprecieri, crescand reputatia vanzatorului.
– La pregatirea unei sedinte foto pentru produse, prezenta si asistenta unui stilist este binevenita, simtul artistic, imaginatia, competenta si initiativa acestuia pun in valoare prezentarea sau modul de folosire al unui produs, stilistul realizand prezentarea produsului in cel mai bun mediu si in cea mai favorabila situatie, aspect sau stare.
– Faceti un pas inaintea concurentei! Totalitatea fotografiilor de produs originale prezentate pe website-ul firmei dumneavoastra, magazinului on-line sau catalogului, vor face diferenta intre dumneavoastra si concurenta (care afiseaza unica fotografie de produs preluata de regula de la firma producatoare), aprecierile atribuite produsului (prin intermediul fotografiei) vor diferentia 2 firme concurente care vand acelasi produs, oferind valoare brandului, firmei sau magazinului dumneavostra.
– Fotografia produsului are o singura sansa pentru formarea primei pareri bune. O singura vizualizare de cateva secunde poate pastra clientul in fata fotografiei produsului sau il poate face sa caute mai departe.
vs or
– O fotografie de produs care a vandut bine, poate fi folosita cu acelasi succes pentru o promovare mai ampla si in alte medii: retele sociale, reviste, campanii de marketing s.a.
In incheiere, un mic sfat:
Incercati sa realizati fotografii de produs cu ce aveti la indemana si comparati singuri sau cu ajutorul parerilor prietenilor, rezultatele obtinute. Nu incepeti sa investiti in echipamente de studio sau aparate foto pentru ca investitia nu se va termina niciodata si costurile vor avea multe zerouri. Mergeti intr-un magazin de echipamente pentru fotografie (ex. F64.ro) si rugati un consultat de vanzari sa va faca un calcul pentru o dotare minima a unui studio echipat pentru fotografia de produs. Impartiti suma comunicata la numarul de produse pe care le doriti fotografiate si obtineti un cost/fotografie. Simplu! Oarecum.
Totusi, nu uitati un amanunt!
Pensule, culori si panza poate cumpara oricine, asta nu inseamna ca automat devenim pictori! Nu pianul il face celebru pe pianist, talentul, munca si experienta ii aduc recunoastere si faima pianistului!
Echipamentele si aparatele de fotografiat nu stiu sa faca singure fotografii de calitate, este nevoie de priceperea si talentul fotografului, de munca si experienta dobandita in ani si ani de studiu si incercari.
Atentie! Intreg continutul acestui site este protejat de Legea Drepturilor de Autor.
Informatiile, textul si imaginile de pe acest site pot fi citate cu precizarea sursei sau link-ului catre site-ul si pagina de unde provin.
Mass media poate prelua informatii, text sau imagini de pe acest site numai cu consimtamantul nostru scris.